آلوچه خشک ترش مزمز از بدخوابی جلوگیری می کند

میوه‌های خشک به ویژه آلوچه خشک ترش مزمز نسبتاً ارزان و آسان برای نگهداری هستند و به همین دلیل به اجزای ضروری غذا، نوشیدنی‌ها و دستور العمل‌ها تبدیل می‌شوند.

این جایگزین سالم برای میان وعده های شیرین می تواند منبع ارزشمندی از آنتی اکسیدان ها و ریز مغذی ها، حاوی ویتامین ها، فولات، پتاسیم، منیزیم و همچنین فیبر باشد، در حالی که این محصولات دارای چربی کل، اسیدهای چرب اشباع شده و سدیم هستند. کشمش محبوب ترین میوه در رژیم غذایی مدیترانه ای است و به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی از خواص آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار است.

آنها حاوی اسیدهای فنولیک و فلاونول ها و همچنین کاتچین ها و آنتوسیانین ها (انگور قرمز) هستند. بنابراین آنها یکی از مواد غذایی غنی از مواد مغذی به شمار می روند که به ویژه برای سلامت و رفاه انسان مفید هستند.

مطالعات متعددی از فواید کشمش برای سلامتی، از جمله نقش احتمالی در درمان چاقی و دیابت، پیشگیری از سرطان معده، کاهش پوسیدگی دندان، و کاهش عوامل خطر مهم برای بیماری‌های قلبی عروقی فشار سیستولیک، کلسترول تام و کلسترول LDL را گزارش کرده‌اند. با این حال، مقداری از مایکوتوکسین‌های مضر و فلزات سمی را می‌توان در کشمش و سایر میوه‌های خشک یافت.

بنابراین نظارت مستمر کنترل کیفیت میوه های خشک باید مورد نیاز باشد.میوه های خشک شده مانند کشمش، موز و آناناس معمولاً با غلات ترد مخلوط می شوند. هنگامی که هر دو جزء مخلوط می شوند، مهاجرت رطوبت بین جزء دارای فعالیت آبی بیشتر، میوه خشک، و جزء با فعالیت آبی کمتر، غلات، رخ می دهد که منجر به تغییرات فیزیکی و شیمیایی نامطلوب در سیستم می شود.

پوشش‌های امولسیونی خوراکی بر پایه کازئینات‌ها یا کیتوزان با OA و/یا BW با موفقیت برای استفاده در میوه‌های خشک و محصولات غلات روی آناناس نیمه‌آب‌دهی شده اعمال شده‌اند. پوشش‌های مبتنی بر کیتوزان کمترین تأثیر را در محدود کردن انتقال بخار آب داشتند و رطوبت بحرانی غلات در طول دوره ذخیره‌سازی به دست آمد.

آجیل همچنین به دلیل جذب رطوبت، اکسیداسیون لیپید (باعث ترشیدگی و کهنگی) و از دست دادن طعم ناشی از ترکیبی از اکسیژن و رطوبت، مستعد خیس شدن هستند.

پوشش‌های مبتنی بر شلاک برای ریزپوشانی اجزاء به منظور جلوگیری از اکسیداسیون مغزها و انتقال رطوبت بین اجزای فعالیت‌های مختلف آب مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

برخی از کارهای اخیر در زمینه پوشش‌های خوراکی امولسیونی، اثربخشی آن‌ها را در کاهش ترشی پوشش‌های پروتئین آب پنیر-روغن زیتون بر روی مغز پسته نشان داده‌اند.