بادام زمینی نارنجی که موجب افزایش هوش می شود

بادام زمینی نارنجی به طور گسترده ای با توجه به حفظ وزن مورد مطالعه قرار گرفته است.

علیرغم اینکه بادام زمینی سرشار از چربی و کالری است، به نظر نمی رسد که به افزایش وزن کمک کند در واقع، مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که مصرف بادام زمینی ممکن است به حفظ وزن سالم و کاهش خطر چاقی کمک کند.

این مطالعات همه مشاهده ای هستند، به این معنی که نمی توانند علیت را اثبات کنند.

با این حال، یک مطالعه کوچک و 6 ماهه بر روی زنان سالم نشان داد که وقتی سایر منابع چربی در یک رژیم غذایی کم چرب با بادام زمینی جایگزین شد، علیرغم اینکه به آنها گفته شد وزن اولیه خود را حفظ کنند، 6.6 پوند (3 کیلوگرم) از دست دادند.

مطالعه دیگری نشان داد که وقتی 3 اونس (89 گرم) بادام زمینی به مدت 8 هفته به رژیم غذایی روزانه بزرگسالان سالم اضافه شد، آن‌طور که انتظار می‌رفت وزن اضافه نکردند.

بادام

عوامل مختلفی باعث می شود بادام زمینی به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل شود:

آنها مصرف غذا را با افزایش سیری به میزان بیشتری نسبت به سایر تنقلات رایج مانند کیک برنج کاهش می دهند.

به دلیل سیر کننده بودن بادام زمینی، به نظر می رسد که مردم افزایش مصرف بادام زمینی را با خوردن کمتر مواد غذایی دیگر جبران می کنند.

هنگامی که بادام زمینی کامل به اندازه کافی خوب جویده نشود، ممکن است بخشی از آن بدون جذب از دستگاه گوارش شما عبور کند.

محتوای بالای پروتئین و چربی تک غیراشباع در بادام زمینی ممکن است کالری سوزی را افزایش دهد بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که خوردن بادام زمینی، و همچنین انواع دیگر آجیل، ممکن است از بیماری قلبی محافظت کند.

این مزایا احتمالاً نتیجه عوامل مختلفی است قابل توجه است که بادام زمینی حاوی تعدادی از مواد مغذی مفید برای قلب است اینها شامل منیزیم، نیاسین، مس، اسید اولئیک و چندین آنتی اکسیدان مانند رسوراترول است.

سنگ کیسه صفرا تقریباً 10 تا 25 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد دو مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که مصرف مکرر بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را در مردان و زنان کاهش دهد.

از آنجایی که بیشتر سنگ های صفراوی عمدتاً از کلسترول تشکیل شده اند، اثر کاهش کلسترول بادام زمینی ممکن است علت آن باشد.