با خرید سس سیر مهرام به کل دنیا سفر کنید

سس سیر مهرام سسی است که با استفاده از سیر به عنوان ماده اولیه تهیه می شود این سس معمولاً یک سس تند است که عمق طعم سیر با مقدار سیر استفاده شده تعیین می شود.

سیر معمولاً خرد شده یا ریز خرد می شود سس ساده سیر از سیر و یک ماده دیگر برای معلق کردن لامپ از طریق امولسیون مانند روغن، کره یا مایونز تشکیل شده است برای تهیه سس می توان از مواد اضافی مختلفی استفاده کرد.

سس سیر را می توان برای طعم دادن به بسیاری از غذاها و غذاها، مانند استیک، ماهی، غذاهای دریایی، گوشت گوسفند، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و سبزیجات استفاده کرد.

همچنین به عنوان چاشنی برای کباب دونر استفاده می شود آگلیاتا یک سس و چاشنی سیر خوشمزه و تند در غذاهای ایتالیایی است که برای طعم دادن و همراهی با گوشت کبابی یا آب پز، ماهی و سبزیجات استفاده می شود.

سس

این اولین بار در روم باستان به اثبات رسیده است و بخشی از غذاهای لیگوریا باقی مانده است پوراتا سس مشابهی است که به جای سیر با تره فرنگی تهیه می شود.

یک سس مدیترانه ای است که از سیر و روغن زیتون درست می شود در برخی مناطق از امولسیفایرهای دیگری مانند تخم مرغ استفاده می شود.

این نام ها در زبان کاتالانی و پرووانسالی به معنای «سیر و روغن» هستند به ویژه با غذاهای سواحل مدیترانه اسپانیا (والنسیا، کاتالونیا، جزایر بالئاریک، مورسیا و اندلس شرقی)، فرانسه (پروانس) و ایتالیا (لیگوریا) مرتبط است.

Filfil chuma یک دستور غذای آفریقای شمالی از یهودیان لیبی است که از پودر فلفل شیرین و تند، انبوهی از سیر آسیاب شده، زیره سیاه و زیره تهیه می شود.

از این سس مانند غذاهای اتیوپیایی، به عنوان ماریناد برای گوشت یا به عنوان چاشنی پایه برای چیزهایی مانند خورش و سس استفاده می شود.