تولید چای دوغزال ساده همراه با پودر طلا به بازار تهران رسید

خواص مفید چای دوغزال ساده را نشان می دهد می دهد آزمایشات ترکیبات کلیدی – L-theanine و EGCG –  آنها به تنهایی و در ترکیب با کافئین نقش دارند.

در سال 2016، شولی و همکارانش گزارش دادند که داوطلبانی که یک نوشیدنی مغذی حاوی 200 میلی گرم L-theanine – تقریباً مقدار موجود در هشت فنجان چای مصرف کردند، سطح کورتیزول کمتری داشتند و پس از انجام کارهای استرس‌زا احساس آرامش بیشتری داشتند.

کسانی که دارونما 4 مصرف کردند. محققان همچنین از مغناطیسی مغزی (MEG) برای ارزیابی تغییرات در فعالیت مغز مرتبط با نوشیدنی استفاده کردند.

افرادی که به طور طبیعی مضطرب‌تر بودند، افزایش امواج مغزی با فرکانس پایین‌تر را نشان دادند که به عنوان فعالیت نوسانی آلفا شناخته می‌شود. امواج مغزی آلفا با آرامش و فقدان پردازش شناختی فعال مرتبط است.

در مطالعه قبلی، اسکولی دریافت که ال-تیانین حافظه و زمان واکنش را با مصرف کافئین بهبود می بخشد و این اثر بیشتر از کافئین یا ال-تینین به تنهایی بود.

چای

اسکولی می‌گوید نتیجه اثرات متضاد ال-تینین یک حالت ذهنی آرام و توانا است شما در منطقه هستید او مشکوک است که این حالت مدیتیشن، تا حدی، با شل کردن تنها نواحی از مغز که برای انجام وظایف لازم نیست، ال تیانین حاصل می شود، همانطور که توسط تجزیه و تحلیل MEG نشان داده شده است.

او می‌گوید: این نسبت سیگنال به نویز را بهبود بخشید نه با افزایش سیگنال، بلکه با کاهش نویز این امکان تمرکز و توجه را بهبود می بخشد.

بورگوارت می‌گوید L-theanine می‌تواند به روش‌های مختلفی بر روی شیمی مغز تأثیر بگذارد. این ترکیب از سد خونی مغزی عبور می کند، بنابراین می تواند مستقیماً به انعطاف پذیری مغز کمک کند.

فرآیندی که از طریق آن مغز خود را بازسازی می کند همچنین می تواند بر روی محور غده فوق کلیوی هیپوفیز هیپوتالاموس (سیستم پاسخ به استرس بدن)، سطح کورتیزول و استرس را کاهش دهد.

آزمایشات حیوانی نشان می دهد که L-theanine همچنین انتقال دهنده عصبی GABA (γ-آمینوبوتیریک اسید) را تقویت می کند که به نوبه خود باعث کاهش اضطراب می شود.