دکتری با نخود شیرین دندون بیمارش را جرم گیری کرد

نخود شیرین دانه سبز خوراکی محصور در غلاف از یک گیاه صخره‌روی حبوبات به نام Pisum Sativum است.

بله شما آن را درست خواندید! نخود یک حبوبات است، مانند نخود یا سویا، اما از نظر تغذیه ای می توان آنها را “حبوبات سبزی” دانست زیرا به دلیل ویژگی های تغذیه ای کم کربوهیدرات و پروتئین به گروه سبزیجات نزدیک تر است.

البته هنگامی که به صورت خشک مصرف می شود با افزایش محتوای هیدرات ها و پروتئین، یک حبوبات “خشک” محسوب می شود که ارزش آن را دارد.

تازه یا منجمد آنها منبع عالی از مواد مغذی هستند نخود تقریباً 80٪ از آب تشکیل شده است و به ویژه غنی از فیبر است غلیظ در پوست به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک می کند در حالی که به تنظیم حمل و نقل روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

نخود

ویتامین‌های C و ویتامین‌های B در ترکیب آن برجسته می‌شوند و سرشار از اسید فولیک است که برای زنان باردار ضروری است زیرا از کودک در برابر ناهنجاری‌ها و نقص‌های لوله عصبی محافظت می‌کند.

در میان مواد معدنی، این مروارید سبز به دلیل محتوای آهن خود متمایز است که به رفع نیاز روزانه شما، فسفر برای استخوان‌های قوی و منیزیم برای احساس شارژ خوب باتری‌ها کمک می‌کند.

نخودفرنگی به دلیل غلظت بالای کاروتنوئیدها به ویژه لوتئین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و از پیری سلولی جلوگیری می کند و از بدن در برابر رادیکال های آزاد و انگل ها محافظت می کند و در عین حال کارایی سیستم ایمنی را افزایش داده و احتمال سکته قلبی را کاهش می دهد.

کاروتن ها همچنین برای تشکیل ویتامین A مورد نیاز بدن ما هستند که برای محافظت از چشمان شما در برابر بیماری هایی مانند آب مروارید و تحلیل ماهیچه ها ضروری است.

وقتی برای خرید نخود تازه می روید، نخودهایی را انتخاب کنید که داخل غلاف خیلی سفت نیستند نخود کهنه طعم خود را از دست می دهد و تقریباً مربع و آرد می شود زیرا قند آن به نشاسته تبدیل می شود.

غلاف های جوان را می توان همانطور که هست، حتی خام مصرف کرد.