ساخت بند ساعت چرم که با راه رفتن فشار خون تنظیم می شود

بند ساعت چرم دستبند ساعت یا کمربند ساعت، دستبندی است که ساعت مچی را روی مچ می بندد بند های ساعت ممکن است از چرم، پلاستیک، لاستیک، پارچه یا فلز ساخته شده باشند، گاهی اوقات به صورت ترکیبی می توان آن را به عنوان یک کالای مد در نظر گرفت که هم عملکرد مفید و هم تزئینی دارد.

برخی از بند های ساعت فلزی ممکن است با فلزات گرانبها و یا حتی در موارد نادری از آنها ساخته شده باشند.

بند های ساعت ممکن است با یک سگک یا یک گیره تاشو بسته شوند تسمه‌های ساعت گشاد شونده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور الاستیکی منبسط شوند، اغلب با استفاده از فنرهای فلزی در یک طرح تقسیم‌بندی شده، و ممکن است مانند یک دستبند روی آن لغزند.

اکسسوری

نقاط اتصال بند به ساعت تا حد زیادی استاندارد شده است با یک نوار فنری (یک پین دو سر با فنر) برای چسباندن بند ساعت به سوراخ‌هایی در براکتی که در قاب ساعت یکپارچه است استفاده می‌شود و به بند‌های ساعت فرسوده اجازه می‌دهد برای اهداف مد با تسمه های جدید جایگزین یا تعویض شود.

بند های ساعت فلزی معمولاً از جنس استیل ضد زنگ هستند متداول‌ترین سبک‌های بند ساعت فلزی عبارتند از: پیوند تا شده، پین فشاری، و سبک‌های پیچ‌دار.

هم قاب‌های فلزی ساعت و هم بند‌های ساعت حاوی قطعات فلزی گاهی اوقات می‌توانند باعث درماتیت تماسی در افراد مستعد شوند.

بند های ساعت ضد حساسیت ویژه مانند بند ساعت به سبک ناتو که از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض قطعات فلزی محافظت می کند، برای مبتلایان به این نوع درماتیت موجود است.

تسمه‌های اختصاصی برای استفاده در ساعت‌های غواصی وجود دارد استفاده از کت و شلوارهای مرطوب یا در برخی موارد خشک نیاز به گشاد شدن بند دارد تا مواد اضافه شده را در خود جای دهد که باعث افزایش دور مچ می شود.

بسیاری از بند‌های ساعتی که برای ساعت‌های غواصی در نظر گرفته شده‌اند دارای بخش‌های موج‌دار یا تهویه‌شده در نزدیکی نقاط اتصال روی قاب ساعت هستند تا انعطاف‌پذیری لازم را برای بستن ساعت به دور مچ برهنه یا اطراف لباس‌های مرطوب یا خشک تسهیل کنند.