چسب حرارتی جانسون که جان یک راننده تریلی را گرفت

از آنجایی که چسب حرارتی جانسون تنوع و تطبیق پذیری زیادی دارند، روش ها و تجهیزات متعددی برای استفاده از چسب نیز برای انجام این کاربرد وجود دارد.

یکی از روش های کاربرد بهتر از بقیه نیست، اما انتخاب نحوه استفاده از چسب باید بر اساس انواع چسب، ماهیت محصول، سطح مورد نیاز، سرمایه گذاری اولیه، هزینه های نگهداری و هزینه های نیروی کار باشد.

یکی از رایج ترین روش های استفاده از چسب، مهره ها و نقطه ها هستند. مهره ها و نقاط چسب معمولاً از طریق نازل های توزیع کننده مختلف اعمال می شوند که امکان قرار دادن دقیق نقطه یا مهره را فراهم می کند.

ساده ترین شکل دستگاه اعمال کننده نقطه چسب، بطری فشاری دستی است اما در کاربردهای صنعتی از تجهیزات پیشرفته تر دیگری استفاده می شود.

تجهیزات مختلفی وجود دارد که برای ایجاد مهره ها و نقاط دقیق و ثابت در الگوهای خاص استفاده می شود اینها شامل تفنگ های دستی، تفنگ های بادی خودکار، تفنگ های برقی خودکار و جت هستند.

چسب

مزیت استفاده از مهره ها و نقاط چسب این است که تجهیزات کنترل کاملی بر محل استفاده از چسب و همچنین میزان استفاده از چسب ارائه می دهند.

با این حال، خرید تجهیزات ممکن است نسبتاً گران باشد، حتی اگر هزینه ها به دلیل حداقل از دست دادن چسب کاهش یابد.

تفنگ‌های دستی به‌عنوان سیستم‌های مبتنی بر فشنگ و شیلنگ وجود دارند اسلحه های دستی مبتنی بر فشنگ به دلیل قابل حمل بودن مفید هستند.

آنها یک گزینه ارزان قیمت برای کارهای میدانی، تاچ آپ و مونتاژ کم حجم هستند با این وجود، آنها به کارتریج های گران قیمت و پر کردن مکرر نیاز دارند کیفیت محصول به مهارت اپلیکاتور چسب بستگی دارد.

تفنگ های دستی تغذیه شده با شیلنگ تجهیزات رایج کاربرد چسب ذوب داغ هستند آنها را می توان برای چسباندن افقی روی پانل های مسطح با نازل هایی که نقطه ها یا الگوهای مارپیچی ایجاد می کنند استفاده کرد.

تفنگ های دستی تغذیه شده با شلنگ خروجی ثابت تری نسبت به تفنگ های فشنگ دارند.