کربنات کلسیم معدنی که موجب حرف زدن گاوی در هند شد

ذرات رسوب‌شده کربنات کلسیم معدنی (CaCO3) کاربردهای زیادی در سیستم‌های دارورسانی دارند زیرا ویژگی‌های آنها (مانند توزیع اندازه، فاز کریستالی و سطح ویژه) را می‌توان دقیقاً در طول سنتز تنظیم کرد.

علاوه بر این، بیشتر روش‌های فرآوری هزینه‌های رقابتی دارند و مواد بسیار زیست سازگار را تولید می‌کنند این کار به طور خلاصه برخی از بسیاری از روش‌های سنتز شیمیایی و بیولوژیکی نانو ریز ذرات CaCO3 و همچنین ترکیب آن‌ها با ماکرومولکول‌های مختلف (اصول فعال، پلی‌الکترولیت‌ها و DNA) را مرور می‌کند.

کربنات کلسیم (CaCO3) یک ماده معدنی فراوان است که کاربردهای متعددی در کاغذ، سیمان پرتلند1 و فولادسازی،3 به عنوان ورودی کشاورزی برای اصلاح خاک و افزودنی غذایی در شیر سویا و محصولات لبنی دارد.

به دلیل زیست سازگاری بالا، CaCO3 در بسیاری از داروها ضد اسید، مکمل های غذایی برای کودکان بیولوژیکی داربست های رشد سلولی و باکتریایی و زیست پزشکی مواد زیست فعال برای دارورسانی، پایه سیمان های ارتودنسی استفاده می شود.

کلسیم

کاربردها. 5-9 ذرات آن را می توان به صورت سه پلی مورف مختلف در طیف گسترده ای از اندازه، شکل و ساختار کریستالی با خواص و ویژگی های مختلف یافت.

کلسیت به دلیل پایداری ترمودینامیکی یکی از رایج ترین کانی های روی زمین است این ماده اصلی تشکیل دهنده سنگ های آهکی رسوبی است و ساختار کریستالی لوزی دارد.10 آراگونیت (همچنین اورتومبیک) در قسمت های اسکلتی موجودات آهکی، 11 و در محصولات جانبی برخی از باکتری های نیترات زدایی وجود دارد.

واتریت را می توان در پوسته تخم مرغ، اتولیت های ماهی قزل آلا در آب شیرین، به عنوان جزئی از اسکلت درونی برخی ارگانیسم ها یافت و به عنوان ترکیبی از نمک های موجود در صفرا مشاهده شده است.

محققان اخیر دریافتند که واتریت از مرحله اصلی تقارن شش ضلعی تشکیل شده است نانودامنه‌های آمورف. 14 متفاوت از پلی‌مورف‌های کلسیت و آراگونیت که دارای کریستال‌های وجهی هستند، ذرات واتریت معمولاً کروی یا نامنظم هستند.

اخیراً، ذرات واترییت به عنوان پتانسیل عظیمی برای استفاده به عنوان حامل دارو و به عنوان ماده زیست فعال اشاره شده است.

مولکول ها و آن را به صورت کنترل شده آزاد می کنند مطالعات نشان می‌دهد که ذرات واتریت را می‌توان با مواد بیولوژیکی مختلفی مانند پلیمرهای زیستی (CMC، آلژینات)، پروتئین‌ها، پلی الکترولیت‌ها و مولکول‌هایی مانند DNA کپسوله کرد یا پیوند داد.