کشف نخ کادویی متعلق به دوره ساسانی در همدان

انواع مختلفی از نخ کادویی در بازار موجود است که اهداف مختلفی را انجام می دهند. اما قبل از آن باید فهمید که نخ در صنایع مختلف چه اهمیتی دارد.

همانطور که می دانیم نخ کادویی به طور گسترده برای مصارف مختلف از خانه گرفته تا صنایع استفاده می شود در مد، نخ ها اجزای اصلی در ایجاد طرح و جان بخشیدن به آن هستند.

یک رشته در اصطلاحات نساجی را می توان به عنوان یک جریان متوالی کنترل در یک برنامه تعریف کرد جدای از این، نخ از نظر مد به عنوان یک رشته تابیده محکم از دو یا چند لایه نخ تعریف می شود که در صورت برش مقطعی یا افقی دایره ای هستند.

نخ کادویی چیزی است که لباس را در طول عمرش به هم متصل می کند با این حال، هر نخی که در بازار موجود است برای انواع روش های دوخت مناسب نیست.

نخ

انتخاب نخ به کاربرد استفاده روی لباس بستگی دارد همانطور که قبلا ذکر شد، درست مانند پارچه ها، انواع مختلفی از نخ ها نیز وجود دارد که از انواع مختلفی از الیاف ساخته شده اند.

به طور کلی، تنها دو یا سه نوع نخ وجود دارد که توسط بسیاری از مصرف‌کنندگان آگاهانه شناخته شده‌اند، که اتفاقاً به طور گسترده برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند.

متأسفانه، آن دو یا سه نوع ممکن است همیشه جادوی خود را انجام ندهند. بنابراین در اینجا 5 نوع نخ و کاربرد آنها آورده شده است:

نخ های ابریشم دارای خاصیت ارتجاعی و همچنین استحکام بسیار زیادی هستند که با قطر ظریف ترکیب می شود آنها را می توان به طور دائم در حین دوخت کش داد که آن را برای ابریشم و پشم مناسب می کند.

نخ های ابریشمی به دلیل صاف بودن که به راحتی دوخت کمک می کند هنگام کار با پارچه های ظریف انتخاب مناسبی هستند آنها نیز قوی هستند آنها برای گلدوزی براق و دوخت سجاف استفاده خواهند شد.

نخ کتانی از گیاه کتان ساخته می شود این یکی از قوی ترین الیاف طبیعی است که به عنوان نخ استفاده می شود.

الیاف به طور طبیعی به رنگ روشن هستند و به طور گسترده توسط کولتیواتورها و تولیدکنندگان در رنگ طبیعی خود فروخته می شوند که بر اساس نیاز مصرف کننده توسط خرده فروش رنگ های بیشتری می شود.

کتانی عمدتاً جایگزین خوبی برای پنبه در نظر گرفته می شود این نخ سازگار با محیط زیست و همچنین برای استفاده عملی بهترین است.