مردم می توانند بادام درختی سبز را به صورت خام یا برشته به عنوان میان وعده میل کنند یا به غذاهای شیرین یا خوش طعم اضافه کنند آنها همچنین به صورت برش، پوسته، برش خورده، به صورت آرد، روغن، کره یا شیر بادام درختی در دسترس هستند.

مردم بادام درختی را یک آجیل می نامند، اما آنها به جای یک مغز واقعی، دانه هستند درخت بادام ممکن است یکی از اولین درختانی بوده باشد که مردم کشت می کردند در اردن، باستان شناسان شواهدی از درختان بادام اهلی شده یافتند که قدمت آنها به 5000 سال قبل می رسد.

بادام درختی سرشار از چربی است، اما چربی اشباع نشده است این نوع چربی خطر لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول «بد» را افزایش نمی دهد.

در اعتدال، منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا (AHA) اشاره می کند که چربی های غیراشباع ممکن است وضعیت کلسترول خون فرد را بهبود بخشد.

بادام

به گفته این محققان، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند به توقف فرآیند اکسیداسیون که باعث انسداد عروق کلسترول می شود، کمک کند.

مطالعات بیشتر نتایج مشابهی پیدا کرده است نویسندگان یک بررسی منبع معتبر در سال 2018 خاطرنشان می‌کنند که مواد مغذی موجود در بادام ممکن است به افزایش یا حفظ سطوح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول «خوب» کمک کند.

آنها به مردم توصیه کردند برای محافظت از سلامت قلب روزانه حدود 45 گرم (گرم) بادام درختی مصرف کنند.

در صورت داشتن کلسترول بالا، کدام غذاها را باید بخورید و از آنها اجتناب کنید؟ برای چند نکته اینجا را کلیک کنید یک مطالعه در سال 2015 به بررسی مصرف آجیل و خطر ابتلا به سرطان پرداخت.

نویسندگان خطر ابتلا به سرطان سینه را در میان افرادی که مقادیر بیشتری بادام درختی  گردو و بادام مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که مصرف نمی کردند، دو تا سه برابر کمتر شناسایی کردند.

آنها به این نتیجه رسیدند که بادام زمینی، گردو و بادام به نظر می رسد یک عامل محافظتی برای ایجاد سرطان سینه هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *