مغز پسته خالص علیرغم داشتن محتوای کربوهیدرات بالاتر از اکثر آجیل ها، دارای شاخص گلیسمی پایینی است، به این معنی که باعث افزایش قند خون نمی شود.

شاید تعجب آور نباشد که مطالعات نشان داده اند که خوردن پسته می تواند به افزایش سطح قند خون سالم کمک کند.

یک بررسی از شش مطالعه به این نتیجه رسید که پسته می تواند قند خون ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و مقاومت به انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، پیش دیابت یا سندرم متابولیک بهبود بخشد.

در مطالعه دیگری در سال 2014، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پس از خوردن 0.9 اونس (25 گرم) پسته به عنوان میان وعده دو بار در روز به مدت 12 هفته، 9 درصد کاهش قند خون ناشتا را نشان دادند.

 پسته

پسته علاوه بر داشتن فیبر بالا و چربی های سالم، سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که همگی برای کنترل قند خون مفید هستند.

بنابراین، افزودن پسته به رژیم غذایی خود ممکن است در طولانی مدت به مدیریت سطح قند خون شما کمک کند پسته را می توان به روش های مختلفی میل کرد.

اینها شامل به عنوان میان وعده، چاشنی سالاد یا رویه پیتزا، یا حتی در پخت، افزودن رنگ سبز یا بنفش زیبا به دسرها و غذاهای مختلف است برخی از دسرهای خوشمزه و سبز رنگ عبارتند از ژلاتو پسته یا چیزکیک.

به علاوه، مانند سایر آجیل ها، می توان از آنها برای تهیه پستو یا کره آجیل استفاده کرد حتی می‌توانید آن‌ها را روی ماهی‌های پخته شده در فر مورد علاقه‌تان بپاشید، آن‌ها را به گرانولای صبحگاهی خود اضافه کنید یا پوسته دسر خود را درست کنید.

در نهایت، پسته را می توان به تنهایی به عنوان یک میان وعده راحت، خوشمزه و سالم میل کرد پسته منبع عالی چربی های سالم، فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین B6 و تیامین است.

اثرات سلامتی آنها ممکن است شامل مزایای کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و قند خون، و بهبود سلامت روده، چشم و عروق خونی باشد.

علاوه بر این، آنها خوشمزه، همه کاره و سرگرم کننده برای خوردن هستند برای اکثر افراد، گنجاندن پسته در رژیم غذایی آنها یک راه عالی برای بهبود سلامت کلی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *