میوه عناب خشک 1401 می تواند به مبارزه با عفونت ها کمک کند زیرا سرشار از فیتوکمیکال های تقویت کننده سیستم ایمنی است.

ثابت شده است که فلاونوئیدهای موجود در عناب عوامل ضد میکروبی قوی هستند در واقع، عصاره اتانولی این میوه به درمان عفونت در کودکان کمک می کند.

همچنین، اسید بتولینیک موجود در عناب برای مبارزه با عفونت HIV و ویروس آنفلوانزا در مطالعات تجربی مشخص شده است.

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عناب ممکن است به درمان آکنه لکه ها و جای زخم کمک کند با این حال، تحقیقات مستقیم در این زمینه وجود ندارد.

مشخص شده است که عناب خارش ناشی از اگزما را تسکین می دهد همچنین پتانسیل جلوگیری از گسترش ملانوم سرطان پوست را نشان داده است.

عناب

استفاده از اسانس عناب بر روی موش های تراشیده شده به مدت 21 روز منجر به رشد موهای آنها در مقایسه با گروه کنترل شد.

این روغن ممکن است دارای فعالیت تقویت کننده رشد مو باشد با این حال، مطالعات بیشتری برای درک اثرات مشابه در انسان مورد نیاز است.

در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد، از یک محصول گیاهی عناب به نام شیلانوم برای درمان کیست تخمدان استفاده شد.

در پایان مطالعه، آنها دریافتند که این فرمول طبیعی به اندازه قرص های ضد بارداری در درمان کیست تخمدان موثر است معمولاً برای این بیماری تجویز می شوند.

این فرمول همچنین عوارض جانبی نسبتاً کمتری ایجاد کرد با این حال، مطالعات بیشتری با حجم نمونه بزرگتر توصیه می شود.

در مطالعه ای که در ایران انجام شد، مادران شیرده مجبور شدند روزانه 15 گرم عناب تازه را به مدت دو ماه بخورند تا تأثیر آن بر سطح سرب و کادمیوم شیر مادرشان بررسی شود.

در پایان کارآزمایی، آنها دریافتند که زنانی که عناب خورده بودند در مقایسه با گروه کنترل، سطوح کمتری از این عناصر سمی را در شیر خود داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *